Solicitare de informații. Legislație.
Date de contact:
Adresa: Str. Principală nr. 1, 127695, sat Vintilă Vodă, comuna Vintilă Vodă jud. Buzău
Telefon: 0238 529 003
Fax: 0238 529 293
E-mail: prim_vintila_voda@yahoo.com
Website: www.comunavintilavoda.ro
Program de funcționare
Luni – Joi: 8:00 – 16:30
Vineri : 8:00-14:00
- Politica de utilizare a Cookie-urilor
Acest site foloseşte cookies!
Continuarea navigării implică acceptarea lor.
Peacest site sunt utilizate următoarele Cookies (Cookie-uri): – catAccCookies – acest fișier aparține acestui site și este folosit pentru a înregistra că acceptați faptul că site-ul utilizează module cookie.
Întot cuprinsul acestui Acord, prin “utilizator” înțelegem orice persoană care accesează www. comunavintilavoda.ro, ce va fi denumit în continuare “site”, indiferent de pagina sau resursa pe care o vizitează în site sau de acțiunea pe care dorește să o întreprindă prin intermediul paginilor. Informaţiile prezentate în continuare au scopul de a informa utilizatorul despre plasarea, utilizarea şi administrarea „cookie”-urilor utilizate de site-ul www. comunavintilavoda.ro
Vă rugam să citiţi cu atenţie informaţiile ce urmează:
Acest site foloseşte cookie-uri proprii cât şi cookie-uri adăugate de terţi, pentru a furniza utilizatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. În ceea ce numim „web modern” sau „web 2.0”, cookie-urile joacă un rol important în facilitarea accesului şi livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe Internet, cum ar fi: Personalizarea anumitor setări precum: limba în care este vizualizat site-ul, data şi ora, păstrarea opţiunilor/setărilor (inclusiv memorarea acestora) şi păstrarea preferinţelor mai vechi prin accesarea diferitelor butoane/funcţii. Cookie-urile oferă deţinătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente ori mai accesibile pentru utilizatori. Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse (inserate/embed) în anumite pagini pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai plăcută.
Ce este un „cookie”?
Un „Internet Cookie” (termen cunoscut şi ca „browser cookie” sau „HTTP cookie” ori pur şi simplu „cookie”) este un fişier de mici dimensiuni, format din litere şi numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este trimis printr-o solicitare emisă de către web-server pe care este găzduit site-ul, către browser-ul utilizatorului (Ex: Firefox, Internet Explorer, Chrome etc.) şi este complet „pasiv”, în sensul că nu conţine programe software, viruşi sau spyware şi nici nu poate accesa informaţiile de pe hard driveul utilizatorului. Un cookie este format din 2 părţi: numele şi conţinutul sau valoarea cookie-ului ce este asociat în mod unic cu domeniul pe care este găzduit site-ul care l-a trimis către browserul utilizatorului (ex: comunavintilavoda.ro). Mai mult, durata de existenţă a unui cookie este determinată şi doar webserver-ul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou, şi numai în momentul în care utilizatorul se întoarce pe site-ul asociat webserver-ului respectiv. Cookie-urile nu solicită informaţii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate şi nici nu pot identifica personal utilizatorii de internet.
Există două categorii principale de cookie-uri:
Cookie-uri de sesiune – acestea sunt stocate temporar în dosarul de cookie-uri al browserului web până când utilizatorul părăseşte siteul respectiv sau închide fereastra browserului.
Cookie-uri persistente – acestea sunt stocate în computer sau echipamentul folosit pe hard pentru o perioadă mai lungă şi răman stocate inclusiv după părăsirea siteului sau după închiderea browserului web (iar în general depind de durata de viaţă prestabilită pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ şi pe cele plasate de un alt site decât cel pe care îl vizitează utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de „third party cookies” (cookie-uri plasate de terţi) – care pot fi folosite în mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel încât să fie livrată publicitate cât mai relevantă pentru utilizator.
Avantajele cookie-urilor
Un cookie conţine informaţii care fac legătura între un browser (utilizatorul) şi un web-server anume (site-ul). Dacă un browser accesează acel web-server din nou, acesta poate citi informaţia deja stocată şi reacţiona în consecinţă. Cookie-urile asigură utilizatorilor o experientă placută de navigare şi susţin eforturile site-urilor de a oferi servicii confortabile utilizatorillor. Exemple – preferinţele în materie de confidenţialitate online, opţiunile privind limba site-ului sau publicitate relevantă etc.
Durata de viaţă a unui cookie
Cookie-urile sunt administrate de web-servere. Durata de viaţă a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune („session cookies”) şi nu sunt reţinute după ce utilizatorul a părăseşte site-ul, iar unele cookie-uri sunt reţinute şi refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel site („cookie-uri permanente”). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi şterse de utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului.
Cookie-urile plasate de terţi
Anumite secţiuni de conţinut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terţe părţi/furnizori (Ex: news box, un video de pe YouTube sau o reclamă). Aceste terţe părţi pot plasa de asemenea cookie-uri prin intermediul site-ului şi ele se numesc „third party cookies”, pentru că nu sunt plasate de site-ului respectiv. Furnizorii terţi trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare şi politicile de confidenţialitate ale deţinătorului site-ului.
Utilizarea cookie-urilor de către www. comunavintilavoda.ro
Vizita pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de: Cookie-uri de performanţă Cookie-uri de analiză a utilizatorilor Cookie-uri de înregistrare sau autentificare Cookie-uri ale terţelor părţi
Cookie-uri de performanţă
Acest tip de cookie reţine preferinţele utilizatorului pe acest site, astfel încât nu mai este nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului. Ex: setările volumului pentru video player. Cookie-uri de analiză a utilizatorilor
De fiecare dată când un utilizator vizitează acest site, softul de analiză (analytics) furnizat de o terţă parte generează un cookie pentru contorizarea utilizatorului. Acest cookie ne spune dacă aţi mai vizitat acest site până acum. Browserul comunică dacă există acest cookie, iar dacă nu, este generat unul. Acest lucru permite monitorizarea utilizatorilor unici care vizitează site-ul şi cât de des o fac. Acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele sunt folosite doar în scop statistic.
Cookie-uri pentru înregistrare sau autentificare
Când vă înregistraţi ori vă autentificaţi pe acest site, se generează un cookie care ne anunţă dacă sunteţi înregistrat sau nu. Server-ul nostru utilizează aceste cookie-uri pentru a identifica contul cu care sunteţi înregistrat şi dacă aveţi permisiunile necesare pentru un anumit serviciu ori pentru accesul la anumite secţiuni ale site-ului. De asemenea, permite asocierea comentariilor pe care le postaţi pe site cu username-ul contului dvs. Dacă nu aţi selectat opţiunea „păstrează-mă autentificat”, acest cookie se va şterge automat când veţi închide browserul sau calculatorul.
Cookie-uri ale terţelor părţi
Pe unele pagini, terţii pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei reclame/aplicaţii sau pentru customizarea unei aplicaţii. Datorită modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terţele părţi nu pot accesa cookie-urile deţinute de acest site. Ex: când distribuiţi un articol folosind butoanele reţelelor de socializare aflate pe acest site, reţeaua socială va înregistra acţiunea dvs. Publicitatea online ce aparţine terţelor părţi. Unele dintre acestea folosesc propriile cookie-uri anonime pentru a analiza câte persoane au vizualizat un mesaj publicitar, ori pentru a vedea câte persoane au vizualizat de mai multe ori aceeaşi reclamă. Companiile care generează aceste cookie-uri au propriile politici de confidenţialitate, iar acest site nu are acces la aceste cookie-uri. Cookie-urile părţilor terţe sunt folosite pentru a vă afişa publicitate targetată şi pe alte site-uri, bazându-se pe navigarea dvs. pe acest site.
Tipul de informaţii stocate şi accesate prin intermediul cookie-urilor Cookie-urile păstrează informaţii într-un fişier text de mici dimensiuni care permit unui site să recunoască un browser. Web-serverul va recunoaşte browserul până când cookie-ul expiră sau este şters. Cookie-ul stochează informaţii importante care îmbunătaţesc experienţa de navigare pe Internet. Ex: setările privind limba în care se doreşte accesarea unui site, păstrarea unui user autentificat în contul de membru ori contul de mail, securitatea online, păstrarea şi memorarea unor setări etc.
Importanţa cookie-urilor pentru Internet Cookie-urile reprezintă punctul central al funcţionării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experienţe de navigare prietenoase, adaptată preferinţelor şi intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele site-uri imposibil de utilizat. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veţi mai primi publicitate online, ci doar că aceasta nu va mai putea ţine cont de preferinţele şi interesele dvs. evidenţiate prin comportamentul de navigare.
Exemple de întrebuinţări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont): Conţinut şi servicii adaptate preferinţelor utilizatorului – categorii de ştiri, vreme, sport, hărţi, servicii publice şi guvernamentale, site-uri de entertainment şi servicii de travel. Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reţinerea parolelor, preferinţele privind limba (Ex: afişarea rezultatelor căutărilor în limba română). Reţinerea filtrelor de protecţie a copiilor privind conţinutul pe Internet (opţiuni family mode, funcţii de safe search). Limitarea frecvenţei de difuzare a reclamelor – limitarea numarului de afişări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site. Furnizarea de publicitate relevantă pentru utilizator. Măsurarea, optimizarea şi caracteristicile de analytics – cum sunt confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un site, ce tip de conţinut este vizualizat mai mult şi modul cum un utilizator ajunge pe site (ex: prin motoare de căutare, direct, din alte site-uri etc). Site-urile derulează aceste analize a utilizării lor pentru a îmbunătăţire în beneficiul utilizatorului.
Securitatea şi problemele legate de confidenţialitate
Cookie-urile NU sunt viruşi! Ele folosesc un format de tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăţi de cod, aşa că nu pot fi executate şi nici nu pot auto-rula. În consecinţă, nu se pot duplica sau replica pe alte reţele pentru a rula sau replica din nou. Întrucât nu pot îndeplini aceste funcţii, nu pot fi considerate viruşi. Cookie-urile pot fi totuşi folosite în scopuri negative. Deoarece stochează informaţii despre preferinţele şi istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume site cât şi pe mai multe site-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de spyware. Multe produse anti-spyware sunt conştiente de acest fapt şi în mod constant marchează cookie-urile pentru a fi şterse în cadrul procedurilor de ştergere/scanare anti-virus/anti-spyware. În general browserele au integrate setări de confidenţialitate care furnizează diferite nivele de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate şi ştergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.
Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri Având în vedere că protecţia identităţii este foarte importantă şi reprezintă dreptul fiecărui utilizator de internet, este indicat să se ştie care sunt eventuale probleme ce pot apărea în legătură cu cookie-urile. Întrucât prin intermediul lor se transmit în mod constant în ambele sensuri informaţii între browser şi site, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informaţiile conţinute de cookie pot fi interceptate. Deşi foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browserul se conectează la server folosind o reţea necriptată (Ex: o reţea Wi-Fi nesecurizată). Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greşite ale cookie-urilor pe servere. Dacă un site nu solicită browserului să folosească canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informaţii prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informaţiile în scopul de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important să fiţi atenţi în alegerea metodei celei mai potrivite de protecţie a informaţiilor personale.
Sfaturi pentru o navigare sigură şi responsabilă, bazată pe cookies Datorită flexibilităţii lor şi a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate şi cele mai mari site-uri folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite şi utilizate, printre care: YouTube, Gmail, Yahoo, Google şi multe altele.
Câteva sfaturi care vă pot asigura să navigaţi fără griji cu ajutorul cookie-urilor: Particularizaţi-vă setările browserului în privinţa cookie-urile pentru a stabili un nivel confortabil al securităţii. Dacă nu vă deranjează cookie-urile şi sunteţi singura persoană care utilizează computerul, puteţi seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare şi al datelor personale de acces. Dacă împărţiţi accesul la calculator, puteţi lua în considerare setarea browserului pentru a şterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideţi browserul, este varianta de a accesa site-urile care plasează cookie-uri şi de a şterge orice informaţie de vizitare la închiderea sesiunii de navigare. Instalaţi-vă şi actualizaţi-vă constant aplicaţiile antispyware. Multe dintre aplicaţiile pentru detectarea şi prevenirea spyware-ului includ detectarea atacurilor de pe site-uri. Astfel, împiedică browserul să acceseze site-uri care ar putea să exploateze vulnerabilităţile browserului ori să descarce software periculos. Asiguraţi-vă că aveţi browserul mereu actualizat (updatat). Cele mai multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabe ale unor versiuni vechi de browsere. Cookie-urile sunt pretutindeni şi nu pot fi evitate dacă doriţi să vă bucuraţi de acces pe cele mai bune şi cele mai mari site-uri de pe Internet, locale sau internationale. Cu o înţelegere clară a modului lor de operare şi a beneficiilor pe care le aduc, puteţi lua măsurile necesare de securitate astel încât să puteţi naviga cu încredere pe internet.
Dezactivarea cookie-urilor Dezactivarea şi refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat şi utilizat. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că nu veţi mai primi sau vedea publicitate online. Este posibilă setarea browserului pentru ca aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate ori puteţi seta browserul să accepte cookie-uri doar de la un site anume. Dar, spre exemplu, dacă nu esti înregistat folosind cookie-urile, nu vei putea lasa comentarii. Toate browserele moderne oferă posibilitatea de a schimba setările cookie-urilor. Aceste setări se gasesc de regulă în „Opţiuni” sau în meniul de „Preferinţe” al browserului dvs. ori puteţi folosi opţiunea „Ajutor” a browserului pentru mai multe detalii.
Pentru setarile cookie-urilor generate de terti, si pentru mai multe informatii privind confidentialitatea legata de publicitatea online, IAB Romania pune la dispozitie urmatorul site: http://www.youronlinechoices.com/ro/
Pentru a intelege aceste setari, urmatoarele linkuri pot fi folositoare, altfel puteti folosi optiunea „ajutor” a browserului pentru mai multe detalii.
Cookie settings in Internet Explorer
Cookie settings in Firefox
Cookie settings in Chrome
Cookie settings in Safari
- LEGE nr. 52/2003Privind transparenta decizionala in administratia publica
CAPITOLUL I
Dispozitii generaleArt. 1.
(1) Prezenta lege stabileste regulile procedurale minimale aplicabile pentru asigurarea transparentei decizionale in cadrul autoritatilor administratiei publice centrale si locale, alese sau numite, precum si al altor institutii publice care utilizeaza resurse financiare publice, in raporturile stabilite intre ele cu cetatenii si asociatiile legal constituite ale acestora.
(2) Legea are drept scop:
a) sa sporeasca gradul de responsabilitate a administratiei publice fata de cetatean, ca beneficiar al deciziei administrative;
b) sa stimuleze participarea activa a cetatenilor in procesul de luare a deciziilor administrative si in procesul de elaborare a actelor normative;
c) sa sporeasca gradul de transparenta la nivelul intregii administratii publice.Art. 2.
Principiile care stau la baza prezentei legi sunt urmatoarele:
a) informarea in prealabil, din oficiu, a persoanelor asupra problemelor de interes public care urmeaza sa fie dezbatute de autoritatile administratiei publice centrale si locale, precum si asupra proiectelor de acte normative;
b) consultarea cetatenilor si a asociatiilor legal constituite, la initiativa autoritatilor publice, in procesul de elaborare a proiectelor de acte normative;
c) participarea activa a cetatenilor la luarea deciziilor administrative si in procesul de elaborare a proiectelor de acte normative, cu respectarea urmatoarelor reguli:
1. sedintele autoritatilor si institutiilor publice care fac obiectul prezentei legi sunt publice, in conditiile legii;
2. dezbaterile vor fi consemnate si facute publice;
3. minutele acestor sedinte vor fi inregistrate, arhivate si facute publice, in conditiile legii.Art. 3.
In sensul prezentei legi, termenii de mai jos se definesc astfel:
a) act normativ – actul emis sau adoptat de o autoritate publica, cu aplicabilitate generala;
b) luarea deciziei – procesul deliberativ desfasurat de autoritatile publice;
c) elaborarea de acte normative – procedura de redactare a unui proiect de act normativ anterior supunerii spre adoptare;
d) recomandare – orice punct de vedere, sugestie, propunere sau opinie, exprimata verbal sau in scris, primita de catre autoritatile publice de la orice persoana interesata in procesul de luare a deciziilor si in procesul de elaborare a actelor normative;
e) obligatia de transparenta – obligatia autoritatilor administratiei publice de a informa si de a supune dezbaterii publice proiectele de acte normative, de a permite accesul la luarea deciziilor administrative si la minutele sedintelor publice;
f) asociatie legal constituita – orice organizatie civica, sindicala, patronala sau orice alt grup asociativ de reprezentare civica;
g) minuta – documentul scris in care se consemneaza in rezumat punctele de vedere exprimate de participanti la o sedinta, precum si rezultatul dezbaterilor;
h) ordine de precadere – ordinea care determina prioritatea participarii la sedintele publice, in raport cu interesul manifestat fata de subiectul sedintei;
i) sedinta publica – sedinta desfasurata in cadrul autoritatilor administratiei publice si la care are acces orice persoana interesata.Art. 4.
Autoritatile administratiei publice obligate sa respecte dispozitiile prezentei legi sunt:
a) autoritatile administratiei publice centrale: ministerele, alte organe centrale ale administratiei publice din subordinea Guvernului sau a ministerelor, serviciile publice descentralizate ale acestora, precum si autoritatile administrative autonome;
b) autoritatile administratiei publice locale: consiliile judetene, consiliile locale, primarii, institutiile si serviciile publice de interes local sau judetean.Art. 5.
Prevederile prezentei legi nu se aplica procesului de elaborare a actelor normative si sedintelor in care sunt prezentate informatii privind:
a) apararea nationala, siguranta nationala si ordinea publica, interesele strategice economice si politice ale tarii, precum si deliberarile autoritatilor, daca fac parte din categoria informatiilor clasificate, potrivit legii;
b) valorile, termenele de realizare si datele tehnico-economice ale activitatilor comerciale sau financiare, daca publicarea acestora aduce atingere principiului concurentei loiale, potrivit legii;
c) datele personale, potrivit legii.CAPITOLUL II
Proceduri privind participarea cetatenilor si a asociatiilor legal constituite la procesul de elaborare a actelor normative si la procesul de luare a deciziilorSECTIUNEA 1
Dispozitii privind participarea la procesul de elaborare a actelor normative
Art. 6.
(1) In cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administratiei publice are obligatia sa publice un anunt referitor la aceasta actiune in site-ul propriu, sa-l afiseze la sediul propriu, intr-un spatiu accesibil publicului, si sa-l transmita catre mass-media centrala sau locala, dupa caz. Autoritatea administratiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informatii.
(2) Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunostinta publicului, in conditiile alin. (1), cu cel putin 30 de zile inainte de supunerea spre analiza, avizare si adoptare de catre autoritatile publice. Anuntul va cuprinde o nota de fundamentare, o expunere de motive sau, dupa caz, un referat de aprobare privind necesitatea adoptarii actului normativ propus, textul complet al proiectului actului respectiv, precum si termenul limita, locul si modalitatea in care cei interesati pot trimite in scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.
(3) Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ cu relevanta asupra mediului de afaceri se transmite de catre initiator asociatiilor de afaceri si altor asociatii legal constituite, pe domenii specifice de activitate, in termenul prevazut la alin. (2).
(4) La publicarea anuntului autoritatea administratiei publice va stabili o perioada de cel putin 10 zile pentru a primi in scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice.
(5) Conducatorul autoritatii publice va desemna o persoana din cadrul institutiei, responsabila pentru relatia cu societatea civila, care sa primeasca propunerile, sugestiile si opiniile persoanelor interesate cu privire la proiectul de act normativ propus.
(6) Proiectul de act normativ se transmite spre analiza si avizare autoritatilor publice interesate numai dupa definitivare, pe baza observatiilor si propunerilor formulate potrivit alin. (4).
(7) Autoritatea publica in cauza este obligata sa decida organizarea unei intalniri in care sa se dezbata public proiectul de act normativ, daca acest lucru a fost cerut in scris de catre o asociatie legal constituita sau de catre o alta autoritate publica.
(8) In toate cazurile in care se organizeaza dezbateri publice, acestea trebuie sa se desfasoare in cel mult 10 zile de la publicarea datei si locului unde urmeaza sa fie organizate. Autoritatea publica in cauza trebuie sa analizeze toate recomandarile referitoare la proiectul de act normativ in discutie.
(9) In cazul reglementarii unei situatii care, din cauza circumstantelor sale exceptionale, impune adoptarea de solutii imediate, in vederea evitarii unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptarii in procedura de urgenta prevazuta de reglementarile in vigoare.SECTIUNEA a 2-a
Dispozitii privind participarea la procesul de luare a deciziilorArt. 7.
(1) Participarea persoanelor interesate la lucrarile sedintelor publice se va face in urmatoarele conditii:
a) anuntul privind sedinta publica se afiseaza la sediul autoritatii publice, inserat in site-ul propriu si se transmite catre mass-media, cu cel putin 3 zile inainte de desfasurare;
b) acest anunt trebuie adus la cunostinta cetatenilor si a asociatiilor legal constituite care au prezentat sugestii si propuneri in scris, cu valoare de recomandare, referitoare la unul dintre domeniile de interes public care urmeaza sa fie abordat in sedinta publica;
c) anuntul va contine data, ora si locul de desfasurare a sedintei publice, precum si ordinea de zi.
(2) Difuzarea anuntului si invitarea speciala a unor persoane la sedinta publica sunt in sarcina responsabilului desemnat pentru relatia cu societatea civila.
(3) Participarea persoanelor interesate la sedintele publice se va face in limita locurilor disponibile in sala de sedinte, in ordinea de precadere data de interesul asociatiilor legal constituite in raport cu subiectul sedintei publice, stabilita de persoana care prezideaza sedinta publica.
(4) Ordinea de precadere nu poate limita accesul massmedia la sedintele publice.Art. 8.
Persoana care prezideaza sedinta publica ofera invitatilor si persoanelor care participa din proprie initiativa posibilitatea de a se exprima cu privire la problemele aflate pe ordinea de zi.Art. 9.
(1) Adoptarea deciziilor administrative tine de competenta exclusiva a autoritatilor publice.
(2) Punctele de vedere exprimate in cadrul sedintelor publice de persoanele mentionate la art. 8 au valoare de recomandare.Art. 10.
Minuta sedintei publice, incluzand si votul fiecarui membru, cu exceptia cazurilor in care s-a hotarat vot secret, va fi afisata la sediul autoritatii publice in cauza si publicata in site-ul propriu.Art. 11.
(1) Autoritatile publice prevazute la art. 4 sunt obligate sa elaboreze si sa arhiveze minutele sedintelor publice. Atunci cand se considera necesar, sedintele publice pot fi inregistrate.
(2) Inregistrarile sedintelor publice, cu exceptia celor prevazute la art. 6, vor fi facute publice, la cerere, in conditiile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public.Art. 12.
(1) Autoritatile publice prevazute la art. 4 sunt obligate sa intocmeasca si sa faca public un raport anual privind transparenta decizionala, care va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:
a) numarul total al recomandarilor primite;
b) numarul total al recomandarilor incluse in proiectele de acte normative si in continutul deciziilor luate;
c) numarul participantilor la sedintele publice;
d) numarul dezbaterilor publice organizate pe marginea proiectelor de acte normative;
e) situatia cazurilor in care autoritatea publica a fost actionata in justitie pentru nerespectarea prevederilor prezentei legi;
f) evaluarea proprie a parteneriatului cu cetatenii si asociatiile legal constituite ale acestora;
g) numarul sedintelor care nu au fost publice si motivatia restrictionarii accesului.
(2) Raportul anual privind transparenta decizionala va fi facut public in site-ul propriu, prin afisare la sediul propriu intr-un spatiu accesibil publicului sau prin prezentare in sedinta publica.CAPITOLUL III
SanctiuniArt. 13.
(1) Orice persoana care se considera vatamata in drepturile sale, prevazute de prezenta lege, poate face plangere in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Plangerea si recursul se judeca in procedura de urgenta si sunt scutite de taxa de timbru.Art. 14.
Constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza, potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, potrivit legislatiei muncii, fapta functionarului care, din motive contrare legii, nu permite accesul persoanelor la sedintele publice sau impiedica implicarea persoanelor interesate in procesul de elaborare a actelor normative de interes public, in conditiile prezentei legi.Art. 15.
Persoanele care asista la sedintele publice, invitate sau din proprie initiativa, trebuie sa respecte regulamentul de organizare si functionare a autoritatii publice. In cazul in care presedintele de sedinta constata ca o persoana a incalcat regulamentul, va dispune avertizarea si, in ultima instanta, evacuarea acesteia.CAPITOLUL IV
Dispozitii finaleArt. 16.
(1) Prezenta lege intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentei legi orice dispozitii contrare se abroga.Art. 17.
In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, autoritatile publice si celelalte persoane juridice prevazute la art. 4 sunt obligate sa isi modifice regulamentul de organizare si functionare in conformitate cu prevederile prezentei legi.Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 19 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 19 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL HREBENCIUCBucuresti, 21 ianuarie 2003.